eu-valet 09

Jag har haft en sån ovetskap för hela valet och vad det innebär så att jag egentligen inte borde rösta. Men de senaste dagarna har jag lagt ner en mängd tid för att luska fram lite om dem alla. Bestämde mig innan jag började söka att prioriteringar för mig detta val är att motarbeta den ökande arbetslösheten och sedan miljöfrågor. Kom fram till att vänstern, folkpartiet och kd (ärligt så kollade jag inte upp dom) inte var något för mig. Hittade en rätt rolig grej på folkpartiets hemsida. Ett europeeiskt FBI, är det ett skämt på något sätt eller? Vad tror dom att Sverige skulle kunna göra. Nej, de fem skälen att rösta på FP blev snarare fem skäl att inte rösta på dom. Vänstern var allmänt emot allt som EU ville, så kanske inte så smart att skicka någon vänsterpartist dit? Känns ju bättre att skicka någon som är för en positiv förändring än en som kommer sätta käppar i hjulen för de andra.

Något som jag inte har förstått är varför socialdemokraterna vill skicka en EU-kritiker som första kandidat? Det ska vara debatt imorgon i skolan mellan en socialdemokrat och en moderat, kanske ska ta och fråga honom/henne. Kanske för att hon inte skulle svälja allt som de säger på en gång? Känns som den logiska lösningen för mig. Både socialdemokraterna och moderaterna hade jobb som sin främsta ambition så ska bli intressant att se vad de har att komma med :-)

Förövrigt kan man förtidsrösta på skolan, vilket är väldigt skönt! Slipper åka ner till stan och krångla.
Peace

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0