shaky shaky

gosh, är så död på mornarna. har försovit mig i två dagar nu :-P har råkat stänga av snoozen två gånger! imorse så kommer jag inte ens ihåg att jag stängt av den. är man sliten då eller vad är det frågan om?
jag lär ju inte komma försent imorgon, för vi har datorkommunikation med båda klasserna och dööör om jag måste sitta längst bak igen. Haha skoja. men nästan ;-)

fick se en så jävla skum film idag på fysiken. det handlade om relativitets teorier à la einstein. för det första så var ju den killen helt absurt smart! blir så fachinerad över att han lyckats komma på allt det han gjorde. men så var han väll ett geni också så... men filmen! den förklarade saker som att det vi ser igentligen inte är så stort som vi upplever det som, att gravitationen ändrar propitioner. så igentligen är allt det vi ser mycket större än vad vi upplever det som. och att ljus kunde ledas efter gravitation, så de stjärnor vi ser är igentligen inte där vi tror de är.
sen fick vi se om universum och det skrämmer skiten ur mig! vi är så jävla små i jämförelse med vad som finns där ute. tänk bara på att universum typ aldrig tar slut. det är en helt absurd tanke för mig.
det var filosofi på hög nivå!

ska dra mig mot sängen, hoppas på att jag somnar när jag lägger mig :)
peace

Kommentar?
Postat av: susan

vad hette den filmen? jag vill se den!

2009-01-30 @ 01:31:56
URL: http://thehappiestdaysof.blogspot.com/
Postat av: Anonym

ingen aning! vår fysiklärare som hittat någon länk :-P

2009-01-31 @ 15:04:10
Postat av: susan

hittade avsnitten om Stephen Hawkings strängteori på nätet :D riktigt creepy

2009-02-03 @ 21:31:15
URL: http://thehappiestdaysof.blogspot.com/

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0