Virkkala's familjesituation

I veckan fick vi våra studentmössor (YEY!), visade dem för mina föräldrar idag. Först till mamma, och följdfrågan blir: Men fråga pappa om vi kan vara där på studenten eller om vi måste hyra något för din mottagning?
Så kommer  jag hem till pappa och frågar, svaret blir Hmmmffff, njaaa, jaaaaa .....
Jag menar, ska inte det vara en självklarhet? Men ändå, pappa vill alltså inte ha min studentmottagning hemma hos oss för han menar att han och mamma kommer börja bråka. Och jag blir så jävla trött på dom, för varenda jävla gång de träffas så bråkar dom. Eller i alla fall 99 % av gångerna och den resterande 1 % träffas dom bara i korta stunder eller med för mycket okända människor i närheten. Men jag blir så arg och ledsen nu, för hallå det är ju ändå min student det handlar om! Kan inte pappa bara sluta vara så sjävisk och kanske skärpa sig en dag, för det är ju trots allt bara det de handlar om.

Jag sa i alla fall till pappa att det var dumt och att dom inte får första min student genom att börja bråka. Och svaret blir; Jaaa men din mamma brukar ju jämt börja tjata om något. Det vet du ju själv.
GAH!

Dom förstörde min konfirmationsbjudning, frågan återstår att se om dom förstör min student också.

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0