om självdisiplin, självömkan och migsjälv

Idag tänkte jag läsa lite kemi, så jag öppnade mina böcker. Började med att kolla igenom anteckningarna, fattade inte direkt något av dem så gick över i kursboken, läste väll typ max 10 sidor och tappade konsentrationen. Hmmmmm.... Men aja det löser sig, provet är ju inte förän på fredag?!!! Ska plugga på bussen till romme imorgon :)

I helgen var jag ute och drack lite vin med min kära vän Selina. Vi hade lite allmänna och lite djupare konversationer. Blandannat så pratade jag om min självkänsla och att det dalat lite, så sa Selina att det alltid ligger i betraktarens ögon. Att det bara är jag själv som dömmer mig själv. Det kan tyckas vara väldigt simpla saker att tänka, men för mig är det verkligen något som gav lite poäng. :) Kugghjulen började liksom snurra igen. Så nu tänker jag tänka på dina ord varje gång jag känner mig ful Selina. Tack för du är den du är <3

Förövrigt känns det lite mer balanserat i min vardag. Jag har bara en liten fluga som trampar i min hjärna men jag jobbar på det :) Känns faktiskt värt att jobba på.

Peace

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0