söndagkväll

Jag såg nångång en dokumentär som handlade om hur djur och människor lär sig saker olika fort och även hur vi lär oss. I den här dokumentären så gjorde dom ett försök med bananflugor och kaniner. De sattes i labyrinter där de vägar som var fel gav flugan/kaninen en liten stöt. Försöket gick ut på att se vilket av djuren som lärde sig vägen snabbast och vem som hade bäst minne.
Bananflugan lärde sig efter bara en eller två gånger att den inte skulle gå i någon gång där den fick en stöt.
Kaninen kunde gå i samma gång ett flertal gånger innan den förstog att han/hon inte skulle gå där.

I helgen har jag återupprepat mitt ständiga kaninbeteende. LÄR MIG ALDRIG. Jag ska bara inte dricka sprit, men...
Den här gången tog det rekord, hahaha. Behöver bara säga att mamma trodde jag hade tagit något annat än alkohol när jag kom hem. Blä. Blä. Och åter, Blä.

Nu blir det hard work work Mån-Tors. Sen chill Fre-Sön.
Glad påsk!

Kommentar?
Postat av: hannes-

det som låter mäst spännande är, hur ger man en bananfluga en stöt utan att bananflugan förvandlas till en liten liten hög med aska?

2009-04-05 @ 23:38:13
Postat av: Selina

Du är en sann hare du, född på påsken å allt :)

2009-04-06 @ 17:41:50
URL: http://hairflipaway.blogg.se/
Postat av: selina

oj kanin

2009-04-06 @ 17:42:29
URL: http://hairflipaway.blogg.se/
Postat av: Linda

Hannes, man kan väll dosera hur mycket man vill stöta på någon?

2009-04-06 @ 21:44:58

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0