konstigt

Nästan varje dag blir man påmind om att folk har konstiga värderingar. Det är antingen folk i ens egen närhet, folk i andras närhet eller bara random folk på stan. Vissa dagar hör man det lite mer än andra. Varför drivs mänskligheten av att vara så självisk? Är det för att man är fast i sin egen kropp så man måste med alla medel försöka höja sig själv så mycket det går? Jag vet inte.... Svår fråga. Än en gång är jag glad över att vara naturvetare, saker får en mer logisk lösning som ofta går att lösa med enkla medel.

En vän sa till mig idag att man alltid ska lita på sin intuition, och det är sant. Magkänslan har väldigt ofta rätt. Detta går emot mina principer av logik men oftast finns det mer än en lösning till ett problem. Varje gång man trotsar sin magkänsla så kommer något dåligt med det. Ett bra exempel är ju fortkörningsböter....

Idag trodde jag att jag slutade andas. Det var en väldigt speciell upplevelse. Jag låg och vilade och försvann in i mina tankar. Jag måste svävat mellan att vara vaken och sova då tanken om att andas plötsligt slog mig. Och visst det är inte så jag tänker på varje andetag jag tar, men då kändes det som att jag inte hade tagit något på flera minuter. Det var en rätt skum känsla, man är ju van att bröstkorgen går upp och ner.

Nu ska jag knaka mig mot sängen i hopp om att jag inte går av någonstans.

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0