sälen och superfeminism

tjoooo idag åks det till sälen :) och jag ska ÄNTLIGEN få åka på mina nya skidor. mums

jag har alltså en helg framför mig som innehåller;
skidåkning
varmchoklad
franska&samhälls-plugg (wei :P)
sällskap med familj
softish

samtidigt så kan jag få det lite långtråkigt, meeeen det visar sig. jag orkar inte spekulera i något sådant hehe.
jag hoppas jag hittar en ny skidjacka i alla fall, som är snygg men inte för dyr. palla att alla jackor ska kosta hundra miljoner, som det känns för mig. blää.

känslor för dagen;
jag saknar sommar och fick lust att lyssna på sommar i p1 (fråga inte varför) och saknar the zsa zsa zou.

pozz



hahahaha jag tror att jag precis läste den mest klockrena artikeln på länge.
www.gronungdom.se/article/1993

och seriöst, han har så rätt. jag har inte engagerat mig på länge så det var riktigt kul att läsa lite nu. jag sitter och funderar på hur man skulle kunna förändra läget. jag tror att det handlar om accepterande från folk att en feminist inte är ett odjur, som det känns idag. eller snarare; en människa som strävar efter att kvinnor och män ska ha samma rättigheter.
Observera rättigheter, och inte att det SKA vara jämställt. Alltså det är något jag tycker skulle kunna undertecknas mer, att det handlar inte om att de ska vara 50-50 överallt, utan att valmöjligheten ska vara det samma.
Det är något som verkar lagga hos folk som inte vill vara feminister, att deeeee är var de tror.. aja

det går ju åt rätt håll, och det glädjer mig, men det finns fortfarande en lång bit kvar! :)

Kommentar?
Postat av: carolina

jag saknar också sommaren, haha :P

2008-01-03 @ 19:55:40
URL: http://annacarolinas.blogg.se

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0