Livet, döden och lite till...

Livet och döden har en massa öden.
Vissa tror på gud, andra tror på hud.
Det kan vara tufft att tänka på
Samtidigt som det kan vara stort så
för att ge en bra framtid
kanske tid inte är vesäntlig?
Eller så är det allt,
vad vet jag mer än att snart får jag fnatt.


Tack för Public Service säger jag bara. Idag har jag spengerat min kväll framför ettan och tvåan.
Jag har kollat på Mötet, Stjärnorna på slotten, Gråta med ett leende och Get up stand up.
Känner mig väldigt allmänbildad och känns som jag samlat en hel del vuxenpoäng. Inse ironin, lite halft. :P
Herregud vad Gråta med ett leende var bra, lite seg i början men sen. Tårarna bara rann. Huuhh.
Musik och politik, vilken blandning. Väldigt effektfullt och stilfullt, jag känner mig väldigt rörd.
Shaken but not stirrd, jag tror att det skulle kunna vara riktigt kul att jobba med genus, jämställdhet osv.
Jag brinner ju verkligen för ämnena, och i jämställdhet är det både mellan kvinnor/män och som ex svenskar/utländska.
Kanske något med både miljö & jämställdhet? Intressant...

Hell yeah för djupa stunder i vardagsrums-fotöjlen i min ensamhet gråtandes till filmen på tv (som by the way gick utan reklam då det var tvåan).
peaceandlove

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0