tankar för dagen

att allting ska vara så super exclusivt slog mig idag när jag stod och diskade min kastrull. diskmedlet måste lukta gott, det är ju en grej med lite förståelse, men det att flaskan måste se fräsig ut och inbjudande är ju lite komiskt. jag vet själv att jag har en tendens att gå på utseendet, att man istället för att ta en billigare/bättre/(miljövänligare) produkt tar man en som är dyr/onödig och framför allt snygg. idag slog det mig även att den här fixeringen av saker håller på att göra mig galen. vem fan bryr sig igentligen att ens diskmedel SER bättre ut än alla andras? inte så konstigt att vi har en olidlig miljöförstöring när vi är så jävla fåfänga så att till och med våra tops, tamponger o dyl. ser bra ut. det är en sak, tycker jag, att betala för prestanda (då jag menar kvalité för produkten). jag vet att jag låter som en gammal kärring som levt 70 år och sett det mesta, men som den moralkärring jag är måste jag klaga.
kanske dags att öppna ögonen (eller snarare sagt stänga dem?) för den fixering som försigår.

jag säger bara; heil regnskog och euroshopper ftw!!! :)

Kommentar?

Något på hjärtat? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0